החוט המשולש

טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד; אֲשֶׁר יֵשׁ לָהֶם שָׂכָר טוֹב בַּעֲמָלָם׃ כִּי אִם יִפֹּלוּ הָאֶחָד יָקִים אֶת חֲבֵרוֹ; וְאִילוֹ הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל וְאֵין שֵׁנִי לַהֲקִימוֹ׃ גַּם אִם יִשְׁכְּבוּ שְׁנַיִם וְחַם לָהֶם וּלְאֶחָד אֵיךְ יֵחָם׃ וְאִם יִתְקְפוֹ הָאֶחָד הַשְּׁנַיִם יַעַמְדוּ נֶגְדּוֹ; וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ לֹא בִמְהֵרָה יִנָּתֵק. (קהלת ד, 9-12)

העיקרון "טובים השניים מן האחד" מתיישב עם דבר אלוהים בבריאת בת זוג לאדם: "לא טוב היות האדם לבדו." (בראשית ב, 18) שלמה שרטט 3 דוגמאות הממחישות בבהירות את העקרון הזה:

  1. בהיות 2 יחד, אם יפול האחד יוכל השני להקימו.
  2. אם שוכבים 2 יחד הם שומרים זה על חומו של זו.
  3. אם אחד מהשניים יותקף, יחד יש ביכולתם להדוף את התוקף.

אולם, הדוגמה הרביעית, האחרונה של שלמה, שונה מקודמותיה: "והחוט המשולש לא במהרה ינתק." במקרה זה, הגבורה אינה נובעת מהשניים בלבד, אלא מהשלושה יחד.

שלוש הדוגמאות הראשונות של שלמה על "השניים" ממחישות את מושג הנישואים במישור האנושי בלבד, יחסים אופקיים, בין איש ואישה. אולם, הדוגמה הרביעית של שלמה, "החוט המשולש" מתארת את הנישואים כפי שהם נוצרו בבריאה, קשר של שלוש דמויות: איש, אישה ואלוהים. היחסים בין האיש והאישה נותרים במישור האנושי; מכל מקום, כשאלוהים מתווסף ליחסים, מימד חדש נפתח. אלוהים הופך לחלק בלתי נפרד ממערכת הנישואים.

לא פחות מברית

הסטנדרט של ישוע לנישואים הוא מן המאפיינים המהפכניים ביותר בכלל לימודו. הוא סירב להסתפק בפחות ממה שייעד אלוהים במקור. לפיכך "החוט המשולש" בתיאור של שלמה ממחיש לא רק את דפוס הנישואים שנוסד בבריאה אלא באופן מדוייק לא פחות, גם את דפוס הנישואים בשם ישוע, המאוחדים באמונתם במשיח.

העיקרון הקושר אותם יחד בקשר בל ינתק הינו ברית. דברי שלמה על החוט המתהווה כך, נכונים עדיין היום. הוא "לא במהרה ינתק."

לפני זמן מה, הצגתי בפני קהל בניו זילנד את תמונת הנישואים הזו במשיח, של החוט המשולש. בתום דבריי, ניגש אלי אדם והציג עצמו. "אני יצרן חבלים. אני עוסק ביצירת חבלים. ברצוני לומר לך שמה שאמרת הוא לגמרי נכון בתחום המעשי. החבל החזק ביותר הוא חבל המורכב משלושה גדילים."

כיצד מייצרים את החבל החזק ביותר?

הוא המשיך להסביר שצירוף הגדילים הגדול ביותר, שבו כל הגדילים יכולים לגעת זה בזה הוא שלושה. אן תוציא אחד ותשאיר רק 2, אתה מחליש את החבל. אם תגדיל את מספרם לארבעה, אינך מוסיף לחוסנו של החבל משום שכל הגדילים אינם נוגעים עוד זה בזה. אם יש לך חבל בעל 3 גדילים אחד או אף שניים מהם עשויים במתח מסויים להישחק. אולם כל עוד הגדיל השלישי מחזיק מעמד, החבל לא ייקרע.

דברי ההסבר של יצרן החבלים הפכו את תמונת הנישואים במשיח, כחוט משולש, לברורה כל כך שהוספתי עוד ימים להגות בה. בעיני רוחי יכולתי לראות את החבל במתח כה עצום ששניים מגדיליו מתחילים להישחק. אולם הגדיל השלישי נותר איתן עד ששוב ניתן היה לקשור ולחזק את שני הגדילים השחוקים.

כך זה בדיוק, חשבתי לעצמי, בנישואים משיחיים אמיתיים! בשעת לחץ, עשויים הבעל והאישה להיחלש, לחוש שהם אינם מסוגלים עוד. אולם הגדיל השלישי הוא אלוהים עצמו, והוא נותר חזק עד שהמתח שוכך והבעל והאישה שבים לאיתנם ונרפאים.

בהשוואת הנישואים לחוט משולש, אמרנו שהעקרון השוזר את הגדילים ומחזיק אותם יחד זו ברית. לפיכך, ברית הינה גורם חיוני לנישואים מוצלחים. עם זאת, על אף היותה אחד הנושאים המרכזיים בהתגלות הכתובים, מרבית המאמינים היום אינם מבינים מה זו ברית.

ללימוד נוסף בנושא הזה, ניתן להזמין את ספרו של דרק פרינס "ברית הנישואים" במתנה. יש לשלוח מייל עם שם וכתובת למשלוח דואר: dprinceblog@gmail.com

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s